Pracownicy Banku Spółdzielczego w Brodnicy uczyli się ratować życie

 

W sytuacji zagrożenia liczy się każda minuta, a odpowiednia reakcja może uratować życie. Bank Spółdzielczy w Brodnicy postanowił zadbać o bezpieczeństwo i umiejętności swoich pracowników, organizując dla nich profesjonalne szkolenie z zasad udzielania pierwszej pomocy.

 

Całodniowe szkolenia dla wszystkich pracowników

Szkolenia, prowadzone przez wykwalifikowanego instruktora i ratownika medycznego Tomasza Modrzewskiego, odbywały się od września 2024 roku do lutego 2025 r. Wzięło w nich udział aż 286 pracowników banku – zarówno z centrali, jak i placówek terenowych. Były to intensywne, całodniowe kursy, które dostarczyły uczestnikom zarówno wiedzy teoretycznej, jak i praktycznych umiejętności.

 

Praktyka czyni mistrza

Największy nacisk położono na ćwiczenia – uczestnicy uczyli się m.in.:

  • Jak sprawnie udzielać pierwszej pomocy,
  • Jak prawidłowo wykonywać resuscytację krążeniowo-oddechową,
  • Jak postępować w przypadku zadławienia w zależności od wieku poszkodowanego,
  • Jak tamować krwotoki i opatrywać rany, unieruchamiać złamania oraz zwichnięcia,
  • Jak obsługiwać Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED).

Zajęcia odbywały się w małych, maksymalnie dwunastoosobowych grupach, co pozwoliło każdemu na praktyczne przećwiczenie zdobytych umiejętności.

 

Wiedza, która daje pewność siebie

Badania pokazują, że 67% Polaków deklaruje gotowość do udzielenia pierwszej pomocy, ale tylko 19% jest całkowicie pewnych swoich umiejętności. Dzięki szkoleniu pracownicy BS Brodnica nie tylko zdobyli cenną wiedzę, ale również zyskali umiejętności, które pozwolą im czuć się pewnie i odpowiednio reagować w sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu.

Mamy nadzieję, że te umiejętności nigdy nie będą musiały być wykorzystane, ale jeśli zajdzie taka potrzeba – pracownicy Banku Spółdzielczego w Brodnicy są gotowi działać.

 

1